Do nauki pisania przygotowujemy się przede wszystkim przez ćwiczenie motoryki małej. Ćwiczymy samodzielne zapinanie guzików, lepimy z plasteliny, zwijamy kuleczki i ruloniki, wycinamy. Małe paluszki gimnastykują się podczas wierszyków paluszkowych i malujemy palcami.

Piszemy kształty i wzory po różnych materiałach, dostarczając tym samym różnych wrażeń dotykowych. Ugniatamy, ściskamy, rozciągamy, wciskamy – gniotków u nas pod dostatkiem.

Gdy rączki są gotowe – zachęcamy do rysowania i pisania. Przywiązujemy wagę do prawidłowego chwytu i nacisku na podłoże.

Wspieramy naukę czytania wykorzystując w codziennej pracy elementy Metody Krakowskiej, Metody Globalnego Czytania Glenna Domana czy Metody Dobrego Startu.

Bawimy się z sylabami, czytamy i tworzymy proste książeczki. Poszukujemy konkretnych liter w książkach i otoczeniu, układamy wyrazy z kartoników z literami czy klocków Logo.

Czerpiemy z metod to co najlepsze i co najbardziej sprawdza się w przypadku naszych przedszkolaków.

Liczymy wszystko dookoła – dzieci, krzesełka, talerzyki, zabawki… Rozpoczynamy od liczenia na konkretach i pasma „Matematyki na dywanie” opierając się na „Dziecięcej Matematyce” Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.

W miarę upływu czasu uczymy się liczyć do tyłu, dwójkami, dziesiątkami… Uczymy się ustalania parzystości ustawiając się w pary. Tworzymy pierwsze zadania z treścią i je rozwiązujemy.

Na co dzień pracujemy z klockami Numicon, centymetrami, figurami, osią liczbową i – oczywiście – konkretnymi przedmiotami. Do pracy nad myśleniem logicznym i przestrzennym wykorzystujemy też tangram, klocki konstrukcyjne i gry planszowe.

Rozmowa z dziećmi to podstawa naszej codzienności. Codziennie poznajemy nowe wyrazy, uczymy się wierszyków i piosenek. Poznajemy i tłumaczymy sobie przysłowia i powiedzonka. W ramach profilaktyki logopedycznej ćwiczymy nasze buzie i języki.

Doskonalimy umiejętność wypowiadania się podczas zajęć odpowiadając na pytania. Podczas podsumowania dnia opowiadamy o tym, jak nam minął dzień. Dbamy o to, by wypowiedzi miały początek i koniec i przebiegały zgodnie z ciągiem przyczynowo-skutkowym.

Uczymy się przez zabawę i poznajemy świat wszystkimi zmysłami. Każdy dzień przynosi nową wiedzę i umiejętności.