Czy matematyka jest fascynująca – wystarczy spojrzeć na wzrok i miny dzieci na zdjęciach z zajęć we Fregacie.
Do czego służy waga? Po co sprawdzać, co jest cięższe, a co lżejsze? Nad tym w ostatnich dniach zastanawiały się Perły. Zaczęliśmy od porównywania ilości misiów. Następnie sprawdzaliśmy, ile kurczaków waży tyle samo, co wybrana na początku gromadka niedźwiadków. Okazało się, że 5 misiów waży tyle samo co 11 kurczaków!  A gdyby tak przyrównać do tej gromady misiów wodę?  To też sprawdziliśmy!
Podczas zajęć przypomnieliśmy sobie nazwy brył i poeksperymentowaliśmy z wodą. Która bryła pomieści więcej? Stożek? A może ostrosłup? Ile zawartości ostrosłupów pomieści sześcian o takiej samej podstawie i wysokości? Zdania były podzielone. Nie było więc innej opcji, musieliśmy sprawdzić to samodzielnie. Perły zwracały m.in. uwagę na wysokość i kształt ścian figur, używając do tego określeń takich jak większy/mniejszy czy dłuższy/krótszy.

Kończąc zajęcia odkryliśmy tajemnicę mniejszych, a tonących kurczaków oraz większych, a pływających misiów. Sprawdziliśmy też, ile misiów zmieści się w sześcianie wypełnionym w 3/4 wodą. Odpowiedź: znacznie więcej niż się spodziewaliśmy!